De Tour is traditioneel hét podium voor wielerproducenten allerhande om innovaties en nieuwe designs voor te stellen. Dat is in 2022 niet anders. Wij selecteerden voor u enkele van de wijzigingen die u sinds de tourstart kon opmerken.
Dstny nu al bij Lotto
Dat Belgisch technologiebedrijf volgend seizoen cosponsor wordt van de Lottoploeg was al geweten. Voor deze Ronde van Frankrijk zal Dstny met haar unieke groenblauwe kleur ook al te zien zijn op de truitjes – en helmen – van die renners. De ploeg blijft wel Lotto-Soudal heten tot het einde van dit seizoen.
Trek-Segafredo: mannen en vrouwen gelijk
Sinds juli heeft ook Trek-Segafredo zijn garderobe aangepast in aanloop naar de Tour. De nieuwe teamkit die zowel door de mannen als door de vrouwen zal gedragen worden, bundelt de rode kleur van het mannenteam met de blauwe damesoutfit. De ploegoutfit trekt de grafische lijn van de teamfietsen door en symboliseert daarbij het belang dat Trek-Segafredo hecht aan de gelijke status van haar teams.

Factor Ostro voor Rwandees fietscenter
Israel – Premier Tech cycling team nam met ‘Field of Dreams’ het initiatief om in het Rwandese Bugesera een pumptrack, piste en gemeenschapscentrum te bouwen. Om dat te ondersteunen zullen een beperkt aantal Ostro Vam 2022 TDF-uitvoeringen beschikbaar zijn voor de consument. De limited edition racefiets kan men bestellen tot 24 juli 2022.
