“Sedert 1999 ontwikkelt Trek al fietsen die speciaal ontwikkeld zijn voor vrouwen. Deze WSD
(Womens Specific Design) modellen zijn afgestemd op de anatomie van de vrouw. Trek is een van de eerste merken geweest dat zich op de vrouwenmarkt heeft gericht. Wereldwijd verkoopt het de meeste damesfietsen. Bontrager, het accessoiremerk van Trek, ontwikkelt al jaren fietsaccessoires voor de vrouw. Dat varieert van schoenen en helmen tot wielerkleding en zadels. Ik ben ervan overtuigd dat de samenwerking met Marijn ons in staat stelt om nog meer vrouwen te bereiken en hen te overtuigen van onze producten”, aldus Bob de Wit-Williamson, marketingmanager bij Trek Benelux.
Marijn de Vries: “Het vrouwenfietsen wordt met reuzensprongen populairder. Ik ben daar al jaren enthousiast ambassadeur van. Het liefst vertel ik elke vrouw persoonlijk hoe fantastisch het is om te fietsen. Natuurlijk wordt dat nóg leuker op een goede fiets. Daarom vind ik het geweldig om te zien dat een prachtig merk als Trek daarop inspringt en fietsen speciaal ontwikkelt voor de vrouw. Ik ben trots dat ik een ambassadeur van het vrouwenfietsen ben en dit nu samen met Trek naar een hoger niveau kan tillen.”
Marijn de Vries startte op een leeftijd van 30 een journalistiek experiment: kun je nog topsporter worden op je dertigste? Haar experiment slaagde, want van 2010 tot en met 2015 was Marijn professioneel wielrenster op het hoogste niveau, voor ploegen als Lotto-Belisol en Giant-Shimano. Daarnaast is ze altijd columnist gebleven bij onder andere cycling.be magazine en schreef Marijn samen met Nynke de Jong een handboek voor de fietsende vrouw: “Vrouw&Fiets”.