Achter de bijzondere Touroutfit van de Nederlandse formatie schuilt een heel verhaal – ‘The Vélodrome. Ride your dreams’ – dat tot stand kwam in samenwerking met de Efteling. Sander de Bruijn, ontwerper bij de Efteling, schreef een sprookje over geloof, dromen en doorzettingsvermogen. Het gaat over een klein fietsertje dat onder een fonkelende sterrenhemel loskomt van de draaimolen – ‘The Vélodrome’, naar een attractie die vroeger effectief in het pretpark stond en speciaal voor de gelegenheid is teruggebracht naar het Anton Pieck Plein – en uiteindelijk finisht op de Champs-Élysées. De sterrenhemel op het shirt weerspiegelt de krachtige dromen van het fietsertje, geflankeerd door prachtige gouden details.

Het door AGU geproduceerde wielershirt zal deze zomer wekenlang schitteren onder de Franse zon en moet iedereen inspireren om te durven dromen. Een bijzonder detail is dat het shirt ruimte biedt om het op een unieke manier te personaliseren. Iedereen die voor maandag 1 mei een pre-order plaatst, heeft de mogelijkheid een persoonlijk moment toe te voegen, inclusief de bijbehorende sterrenstand, en zo een waargemaakte of toekomstige droom te vereeuwigen op het shirt. Ook de renners van Jumbo-Visma zullen een persoonlijke sterrenstand met zich meedragen naar de finish. ”Met dit betoverende shirt hebben we samen met Jumbo-Visma en de Efteling weer een nieuw hoogtepunt bereikt”, vertelt Björn Jeurissen, CEO van AGU. “Niet alleen maken we het maatwerk voor de wielerploeg op een heel bijzondere manier voor iedereen beschikbaar, we inspireren ook nog eens nieuwe generaties om dromen op de fiets na te jagen. Naast het gepersonaliseerde design is het shirt ook van het allerhoogste niveau. We hebben wederom het snelste shirt van het peloton ontwikkeld, waarbij renners kunnen rekenen op de beste technologie én een prachtig ontwerp.”

Richard Plugge, algemeen directeur Jumbo-Visma: “De overwinning van de Tour de France vorig jaar was voor ons een langgekoesterde droom die werkelijkheid werd. We hopen met dit shirt iedereen over de hele wereld te inspireren om dromen na te jagen en daar vol voor te blijven gaan. We zijn bij de Efteling uitgekomen omdat zij inspirerende dromen en verhalen kunnen omtoveren in pakkende en levende ontwerpen. We zijn erg trots dat we samen met onze kledingpartner AGU en de Efteling tot een prachtig verhaal en ontwerp zijn gekomen. We gaan dit shirt met veel trots dragen in de komende Tour de France en uiteraard ons uiterste best doen om onze dromen opnieuw waar te maken.”