Deel dit artikel:

Focus: sociale media Remco Evenepoel

De succesvolle socialmediastrategie van de 'Aerokogel van Schepdaal'.

Antwerpen, 25 september 2022. Het is zondagochtend, 8u32 om precies te zijn. Terwijl in Schepdaal en de rest van België een eerste keer wordt geklonken op de kersverse wereldkampioen Remco Evenepoel – met koffie of champagne – is Thomas Burssens druk in de weer. Thomas, dat is de medeoprichter van SportPlus Media (een agentschap dat zich toespitst op het begeleiden van atleten en merken in de sportwereld, red.) en de man achter de knoppen van de social media. Hij is samen met zijn vrouw een hele nacht wakker gebleven om kort op de bal te spelen. Als Remco viraal gaat, dan heeft hij dat in eerste instantie te danken aan zijn prestaties, maar ook aan de strategie achter de online communicatie. Burssens, die ook voetballers zoals Simon Mignolet en Maarten Vandevoordt begeleidt, noemt zichzelf “een kleine schakel” in het team rond Evenepoel. “Maar wel eentje waar hij zich geen zorgen over moet maken. Al gebeurt alles in overleg met Remco én de ploeg.”

Begin augustus 2023 – voor aanvang van het WK in Glasgow – was de post van Evenepoel in zijn eerste regenboogtrui die met het hoogste engagement: meer dan 182.000 likes en bijna 3.000 reacties. “Het ging toen echt sky high”, herinnert Burssens zich. “Al leverde de activatie met Thibaut Courtois tijdens de Vuelta nog meer impressies op.” Twee wereldsterren die over de sporten heen de handen in elkaar slaan, dat geeft vonken.

Terug naar 25 september 2022. Het moet snel gaan. Heel snel. Minder dan een halfuur nadat Evenepoel juichend en met de handen voor de ogen over de streep bolde, stromen de eerste duimpjes en hartjes binnen. “Na amper een kwartier hadden we al 30.000 likes op Instagram, dan weet je dat het héél hard gaat.”

Lees het volledige artikel in de nieuwe editie van Poggio, nu verkrijgbaar in de winkel, HIER online te bestellen of HIER online te lezen via Blendle. Abonneer je HIER en geniet van onze aantrekkelijke abonnementsformules!

Gerelateerde artikels