“Het aangaan van nieuwe uitdagingen en het iedere keer opnieuw ontdekken van de mooiste fietsroutes zijn een belangrijke reden waarom wij en de Cannondale klanten zoveel van onze sport houden”, zo meldt Cannondale. “Als Cannondale willen wij graag helpen om uw klanten een betere ervaring met hun fietsen te laten opdoen en hun nieuwe fietsmogelijkheden te laten ontdekken. Wij zijn daarom een samenwerking met Komoot, de toonaangevende app voor fietsroutes en navigatie, aangegaan.”
Komoot is een app en service om nieuwe routes wereldwijd te vinden, en zo geweldige nieuwe plaatsen en fietsroutes te ontdekken. Ze worden begeleid door offline turn-by-turn navigatie. Cannondale-dealers kunnen dankzij het merk een cadeau aan hun klanten te geven (offline kaarten en navigatie ter waarde van 8,99 euro). De app is beschikbaar voor iOS en Android.
Als je een rit rijdt, kun je (landschaps)foto’s nemen en de route opslaan na afloop. Foto’s die je nam met je gewone camera-app of met Instagram kun je verbinden met je rit en je kunt daarna ‘Hoogtepunten’ van de rit toevoegen. Je kunt het gemeenschapsgevoel aanscherpen door een rit te plannen en mensen daarvoor uit te nodigen.